tisdag 19 januari 2016

Tillbaka i Sakule


Nu är jag tillbaka i Sakule. En liten rekapitulering om varför jag hamnat mitt ute på slättlandet ca 40 km NO om Belgrad.

Det handlar om segelbåten Z31. Formarna kördes ner hit från Polen för nästan precis ett år sen. Narvalboats skulle tillverka ett modifierat Z31 skrov åt mig. Båten är utförligt beskriven tidigare i den här bloggen, vill du veta mer så är det bara att klicka dig fram via Z31 i högra kolumnen.

Båten skulle byggas i Narvalboats fabrik i Novo Pazova, som ligger en bit NW om Belgrad. Men hur det nu var, så bestämde Zoran och Nesha att avveckla Novo Pazova och istället bygga en egen hall i Sakule. I samband med mitt besök i slutet av september förra året tog jag en film om hur här såg ut. Den hamnade på facebook (här).

Dagens film är tagen på samma ställe. Hallen, som skulle vara klar före jul är ännu inte färdig. Båtproduktionen pågår i deras gamla lokaler. Det kan inte bli nån Z31 förrän den nya hallen är färdig och inredd. 


Det känns faktiskt lite mäktigt att detta är den här bloggens inlägg nummer 500!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar