I höstas skrev jag ett blogginlägg om att skrov #26 var till salu. Jag vill inte påstå att marknadsföringen var intensiv. Oavsett skälet dök inte någon spekulant upp. Förrän det var för sent, när vi redan tagit beslutet att uppgradera skrovet till nån slags MkII variant. Vi får ser hur det blir med det.
Formfelen på skrovet var dock för stora för att jag skulle vilja gå vidare med projektet. När jag väl insett det, så fanns alternativet att skänka bort hela härligheten. Men även då skulle projektet att färdigställa båten till en vass kappseglare bli så dyrt att det knappast är försvarbart. Och skulle nån vilja färdigställa #26 till nån soft cruisingvariant, så finns det många mycket bättre alterativ att köpa begagnat. Som efter en grundlig renovring ändå skulle bli betydligt billigare totalt sett.
Tillbaka till #26. Nu ska vi se vad som räddas kan. För att få iordning på skrovet har vi skurit av däcket. Mha tigersåg och vinkelslip med diamantklinga. Point of no return!
|
Har han gjort dedär me flit? |
|
Lite motspänstig, fram med tigersågen och såga av det där vi glömde BB akterut! |
|
Skrov utan däck |
|
Däck utan skrov |
Fortsättning följer!
Verkar inte vara någon direkt akut brist på sysselsättning här, nu när våren har kommit (;-))
SvaraRaderaImponerande.
Och Bosse då?
Johan
Bosse har fixat bakkanten och plastat in järnkölen. #26 är mer som ett sidanomprojekt. Som får finna sig i att vänta när annat som rör seglingen närmar sig.
SvaraRaderaVad blev det av ruffen, skrot ?
SvaraRaderaTanken är att spara däcket för att bli stomme till MkII. Det ä svårt att få till 60 cm rufhöjd på ett estetiskt tilltalande sätt, jag tycker Erik Hansson lyckades ganka bra.
SvaraRaderaDet håller jag med om, blev lite intresserad av ruffen.
SvaraRadera