söndag 24 november 2013

Erik B's Maxi 777

Erik B's Maxi 777 kände vi nog alla igen. Många (iallafall jag) ser den på bild nästan varje dag. Den här bilden:
Bråviken på favorithumör! Foto Erik Barkefors
Vinjettbilden till Segel och Paddel alltså, blogglänken hittar du  (här).

Först quizzet var just vems var båten. Det andra quizzet handlade om kölarna. Är Maxi 777 kölen bättre än 77 kölen? 777:an har högre SRS men det är den samlade effekten av lite lättare och lite djupare köl samt olika segelplan. Jag har aldrig seglat nån av Maxi varianterna så nån egen erfarenhet kan jag inte bidra med. Jag hoppas på att nån som läser detta faktiskt har provat och kan sprida lite ljus över den här frågeställningen. Jag efterlyser alltså erfarenheter från prov där samma båt - kanske finns fler exempel än Maxi 77/777 - seglas med olika kölar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar