Eftersom Bosse Fransson är anmäld med en Dynamic 35 så är det antagligen hans båt och då borde den väl stå i Vetlanda. Med hans "track-record" som båtmeckare så får vi nog se något kul och oväntat.....båten skulle onekligen behöva en ny köl ;-)
Kan bara hålla med! Spännande att se vad som händer med båten. Beträffande båtars köl och roderprofiler så finns det stor förbättringspotential. Det verkar som att förbluffande många konstruktörer av olika skäl inte förser sina underverk med det optimala ur prestandahänsyn. Men även om man få r visa förståelse för saker som djupgående, och ekonomi, så kvarstår ändå vikten av profilval. tom mycket välmeriterade och ansedda båtkonstruktörer verkar ta nåt välkänt och så är det inte mer med det. Märkligt med tanke på att det kluras i månader och år på skrovform och segel...
Eftersom jag redan vet vad/vem det är för båt så överlåter jag den frågan till någon annan men första rejset är Watski 2 Star Baltic.
SvaraRaderaEftersom Bosse Fransson är anmäld med en Dynamic 35 så är det antagligen hans båt och då borde den väl stå i Vetlanda. Med hans "track-record" som båtmeckare så får vi nog se något kul och oväntat.....båten skulle onekligen behöva en ny köl ;-)
SvaraRadera...och ett nytt roder...
SvaraRadera///Jocke
Kan bara hålla med! Spännande att se vad som händer med båten. Beträffande båtars köl och roderprofiler så finns det stor förbättringspotential. Det verkar som att förbluffande många konstruktörer av olika skäl inte förser sina underverk med det optimala ur prestandahänsyn. Men även om man få r visa förståelse för saker som djupgående, och ekonomi, så kvarstår ändå vikten av profilval. tom mycket välmeriterade och ansedda båtkonstruktörer verkar ta nåt välkänt och så är det inte mer med det. Märkligt med tanke på att det kluras i månader och år på skrovform och segel...
SvaraRadera