onsdag 17 januari 2018

Spinnakerbommar till salu

Spinnakerbommarna i kolfiber är polyuretanlackade 2 ggr, ligger i mitt garage och det är dags att montera beslag. Forespars beslag Forespar Ultra UXP 200-EF #340050 Ultra Trip, samma som jag använt tidigare. Likadana beslag i båda ändar.

Jag har en 70 mm och en 60 mm spinnakerbom till salu, tillverkade av Ceilidh i Holland. 70 mm röret är 3996 mm långt, ändbeslaget med adapter bygger 97 mm, maxlängd är 4,19 m. Kostar 8 500.- lackad och med monterade beslag.

60 mm röret är 3650 mm långt, beslag med adapter bygger 87 mm, maxlängd 3,824 m. Kostar 5 800.- lackad och med monterade beslag. Jag kapar rören till det längdmått du vill ha. Alla priser med moms.

Transporten är enkel till Skåne, Stockholm, Göteborg eller Vetlandatrakten. Dom får åka med på mitt takräcke. Men kan förstås på något sätt levereras vartsomhelst.

70 mm kolrör t.h., 60 mm t.v. Längst t.h. ligger
Pianos bom, med avskalade beslag och nylackad.
Ceilidhs beskrivning av kolrören hittar du (här), Foresparbeslaget är beskrivet på Forespars hemsida (här). Där har beslaget beteckningen UXTR EF, bilden visar beslaget med adapter för utfyllnad mot kolröret.

Kontakta mig via kommentarsfältet om du är intresserad, ange din mailadress. Jag publicerar inte mailadresserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar