tisdag 13 januari 2015

Vad har han handlat nurå?


Sjökläder handlar jag lite här och där. En del på HappyYachting, en del på Hjertmans eller Brygga K på Råå. Den här gången rekade jag lite och sparade några tusen jämfört med rekommenderat pris på tillverkarens hemsida.

På stränga order från Bosse F (vi ska segla Seapilot2Star Baltic ihop med hans Dynamic 35) så har jag gjort den största investeringen i sjökläder i mitt liv. Bought it for life.

Fick ett bekräftande mail:

"Hej Anders Ivar,
Din order med ordernr 42514 har nu ändrats till orderstatus 'Mottagen'. I normala fall skickas ditt packet från oss inom 1-5 arbetsdagar beroende på om vi har allt i lager.

Har du extra bråttom med din order så kan du alltid höra av dig till oss på info@sportfiskeprylar.se så prioriterar vi din order.

Skulle vi sakna något kommer vi att höra av oss till dig, antingen via sms, telefon eller mail.

Ett automatiskt mail kommer att skickas till dig så fort paketet är skickat.

För att följa status på din order kan du besöka vår butik och välja 'Din sida':
http://www.sportfiskeprylar.se/shop?funk=dinsida

Tack för att du handlar dina sportfiskeprylar hos oss!

Hänger du på Facebook? Då får du inte missa att "gilla" vår sida, redan över 2000 fans och där dyker det upp fångstrapporter, produktnyheter och erbjudanden som bara våra Facebook fans har tillgång till. Du hittar oss på www.facebook.com/sportfiskeprylar.se

Med vänliga hälsningar,
Vi på Sportfiskeprylar.se "


Nej, jag har inte bråttom med den här ordern, men hur det är så helt plötsligt ska allt fixas på en gång. Jag kan också tillägga att vi inte planerar att ta med oss trolling- eller metspön på rejset.

5 kommentarer:

  1. Jag tror det var en sådan här du köpte ;-)
    http://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/bft-ocean-drivankare.html

    … eller möjligen en Ursuit Gemino!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, stränga order?! Metspöna och fiskegrejerna får åka med som alltid, kanske blir lite tid över i Visby!
    Bosse F

    SvaraRadera
  3. Köpte Ursuit Easy, https://www.youtube.com/watch?v=AdPwO_tSCKM

    SvaraRadera
  4. Var det en sådan som Bosse hade på söndagen (Byxelkroken)? Såg verkligen ut att vara grymt skön och dåligt väder upplevs nog mindre dåligt om man har så bra grejer.
    Bosse B

    SvaraRadera
  5. Ja - Bosse F hade en Ursuit Easy på sig när vi seglade Byxelkroken. Bästa seglarkläder han haft, och det var inte svårt att övertala mig när det drar ihop sig till kappsegling i snudd på arktiska förhållanden :-)

    SvaraRadera