söndag 24 augusti 2014

Två race kvar i år?

Sannolikt två race kvar i år för Piano - Saltholm Runt nästa och helgen därpå den 6/7de september seglar vi 2manna från Helsingborg till Gilleleje. Dit på lördag och tillbaka på söndag. Jag skriver det här för att inspirera och puffa på alla slumrande 2manna besättningar i norra Öresund. En del av er dök upp på WBS Kräftsegling i lördags, jag blev paff när ni var nio stycken medans vi i fullbesättningsklassen bara var tre. 2manna till Gilleleje är en riktigt fin segling, dessutom är det fascinerande att se hur fin hamnen i G har blivit efter den totala remaken. Ett tips: gå in ganska långt i småbåtsdelen, dvs den södra bassängen, gå allra längst in, passera alla båtar som ligger stolpförtöjda och förtöj mot den nybyggda kajen som ligger parallellt med molen. Där finns inga fasta platser och där var ledigt mitt i värsta överbeläggningen i somras. Också kommer man nära klubbhuset! Länk till HYC's inbjudan hittar du (här).
På onsdag seglar Piano söderut mot Limhamn för att på lördag segla ännu ett varv runt Saltholm. Vi ses därnere :-)
Måndagsseglingar förstås så länge vädret är seglingsbart men bara två race kvar för Piano. Tro inte att säsongen är slut för det, när tiden kommer sätter jag mig på tåget till Västervik för att segla Byxelkroken - med en annan båt. Mer om det följer ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar