1. Bygga om förskeppet +10kg
h. Spackla och slipa till form
2. Extra M12 skruvar i kölflänsen fram + 0,4 kg
3. Mastfot
a. Laminerad??
b. Rostfri??
4. Läns från sittbrunnens BB sida + 1 kg
a. Två st genomföringar (sittbrunn/skrov) ½ ”
b. En ventil ½ ” för avstängning.
c. Slang
5. Installera länspump (krävs för kategori 3) + 2kg
a. Håltagning i kojsida
b. En genomföring 25 mm bordläggning
c. Slang 25 mm ca 3 m
6. Skott för montering av nav utrustning +3kg
b. Tillverkning skott
c. Säkringspanel
i. AIS krav för Seapilot 2Star
ii. Autopilot
iii. VHF krav för Seapilot 2Star
iv. GPS inkl Seatalk
v. Toalett
vi. Belysning SB sida
vii. Wallas 1300
d. Montering
7. Wallas 1300 värme under Seapilot 2Star +5 kg
8. Ny rorkult -2kg
9. Byta batteri till LiFePO -30kg
10. Montera ny Li-batteriladdare från GWL
11. Flytta avlastarna till häckstaget Måste kunna hanteras av rorsman
12. Montera om fockskotskenor på däck Läcker
13. Tygfack SB salong, SB stickkoj, BB stickkoj
14. Kastblock fockskotssuggor
15. Gasolkök 2-lågigt istället för ugn -19 kg
16. Hylla under gasolkök plastad divinycell + 1kg
Allt är inte med i denna lista. Sparar avslöjandet av några hemliga vapen tills mätbrevet publiceras. Viktsavräkningen hamnar på minus 28,6 kg. Målsättningen har varit att båten inte ska bli tyngre, det borde vi klara.
Arbetet på Piano går med riktig snigelfart, Idag har jag plastat fast listerna för montering av skottet till navigationsutrustningen. Tacka vet jag epoxy! Dragan fortätter sin spackling, little by little. När han inte svär över renoveringen av en gammal sliten 10 hkr Honda som är konverterad till Saildrive, sånt som Penta höll på med för länge sen. Som NMK, Nyköpings Motor Konvertering, gör nuförtiden. Fast inte längre med Honda som bas. Pianos Saildrive 330 är baserad på 15 hkr Yamaha. Nu har NMK skiftat till nån annan slitstark japansk utombordare.
Allt är inte med i denna lista. Sparar avslöjandet av några hemliga vapen tills mätbrevet publiceras. Viktsavräkningen hamnar på minus 28,6 kg. Målsättningen har varit att båten inte ska bli tyngre, det borde vi klara.
Arbetet på Piano går med riktig snigelfart, Idag har jag plastat fast listerna för montering av skottet till navigationsutrustningen. Tacka vet jag epoxy! Dragan fortätter sin spackling, little by little. När han inte svär över renoveringen av en gammal sliten 10 hkr Honda som är konverterad till Saildrive, sånt som Penta höll på med för länge sen. Som NMK, Nyköpings Motor Konvertering, gör nuförtiden. Fast inte längre med Honda som bas. Pianos Saildrive 330 är baserad på 15 hkr Yamaha. Nu har NMK skiftat till nån annan slitstark japansk utombordare.
Jag tycker det ser ut att gå med god fart för dig Anders. Själv är jag i en fas där jag gör en massa smågrejer som inte syns, eldragning och annat jox, och då känns det inte som att något blir gjort. Jag siktar på sjösättning i mitten av april så det är bara att ösa på.
SvaraRaderaMvh Joakim