För några veckor sedan vände vi uppochner på #26 (
Pianos systerskrov). Bilder på den manövern hittar du (
här). Tanken var (och är - vi har inte gett upp den än) att bygga på förskeppet i sann Bosse Fransson anda. När väl skrovet var vänt och tillbaka i verkstan tog jag fram laserinstrumentet och började kolla läget.
 |
Mäter upp "nollspantet". |
Resultatet från uppmätningen var nedslående. Skrovet är skevt. Bl.a. lutar SB fribord mindre än BB. Vad gör man? Slänger båten? Nä - pået igen. Det är bara att ta bort däcket och alla invändiga skott och bända och trycka och vrida skrovet rätt. Ringer efter kranbilsjonglören.
 |
Kinesgipp rakt in i verkstan? |
 |
Ett ganska knepigt förskepp! |
 |
Kranbilsjonglören himself |
 |
Det där förskeppet ser ju faktiskt lite trist ut! |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar