tisdag 21 januari 2014

Uppochner ...

Ibland unnar jag mig lyxen att gå på massage. Det är både en sinnlig och obehagligt smärtsam upplevelse, alla knutor och - som det känns - knopar på musklerna ska lösas upp. Ibland krävs ganska mycket våld. Nåväl - först på rygg.
Efter ett tag ska man vända sig. Jag har en mental process för detta - tänker mig att jag lyfter från massagebänken och sakta svävar uppåt.
Sen vänder jag mig med hjälp av någon slags simtag i luften. Men verkligheten är mer handfast.
En lagom frusen gräsmatta i en skånsk snålblåsvinter
 
Tre-fyra bildäck under BBsidan, släpp ner, avlasta stropparna och dra över dom åt SB

Upprepas sådär sju-åtta gånger



Fyra däck under BBsidan, ett under SB sidan


Tippa över åt SB
Sen gick det fort
Skruvade fast ramarna som passar mot däcket på vaggan

945 kg skrov med basinredning åker in i värmen

Nosen är lite vind
Nu ska #26 - klart inspirerat av Bosse Franssons trolleri med båtar - förvandlas till Hansson 31 MkII. Vill du veta mer om #26 kan du leta upp #26 renovering taggen i listan t.h. och läsa vidare.

1 kommentar:

  1. Hansson 31 har ett fint skrov men jag är inte så förtjust i konkaviteterna i stäven. Svår balansgång mellan lyft på undanvind och bett på kryss. De nya franska båtarna har mera rocker, smalare vattenlinje och nästan inga konkaviteter. Fast de går ju från den andra extremen jämför med svenska skärgårdskryssare ;-)

    SvaraRadera