torsdag 17 februari 2011

En liten paus

Färdigställandet av båten tar mycket tid. Men inte så många resultat att visa upp. Det handlar om småfix inför sprutmålning, fintrimning av kölprofilen (det är gott att stå inne i en varm och välutrustad verkstad med perfekt arbetshöjd). Relingen har krävt mycket tid, i orginal har Hansson 31 en relingslist i Al. Efter att vi fixade relingslinjen har båten teaklist istället. Och då modifierades också det smala skarndäcket. Puh! en massa idiotjobb helt enkelt. Hade man gjort allt från början en gång till hade tidsåtgången blivit en tredjedel. Nu kan vi det här (är det någon som har en Hansson 31 som ska fixas?). Lämnar stan ett tag, lämnar kolfibervärlden en kort sekund. Tar en paus från Piano alltså! När jag återvänder har säkert våren kommit. Dragan jobbar vidare, vanten och motorn på plats när jag kommer tillbaka och simsalabim hoppas jag projektet hoppat fram ett långt steg. Sålänge bjuder jag på lite drömmar med Kattegatt i fjärran.

Spinnakerspill från Henrik, en strandad sönderslagen eka, seglar alltid SB halsar


Kattegatt därborta, öppet vatten och ingen snö, men isande kallt. Ski-yachting om två veckor!
 
Klinkbyggd och lite gisten.
Hör av mig framåt mars!

1 kommentar:

  1. Hei Anders kult å se at det går fremover.
    Har du fått veid båten?

    SvaraRadera