torsdag 3 maj 2012

Faan också ....

Den här bloggen innehåller både högt och lågt. Hur skriver jag "fan" så att du som läsare förstår att det ska vara ett långt, irriterat, lite högljutt och förbannat A-ljud i mitten?


Vi bogserade ut Piano ur vinterförvaringshallen. Det var lugnt - lite lagom marginaler till garageportarna. Många illa parkerade bilar utanför och trångt mellan stolpar innanför.


Dags att måla botten. Åkte till färgaffären för en månad sedan och köpte bra maskeringstejp. Jag frågade efter TESA Precision, samma tejp som förra året. Fanns inte. Men TESA hade en annan bra tejp. Slipade under vattenlinjemarkeringen (med Mirka 240 Abranet), tvättade, torkade, tejpade och målade! Rev av maskeringstejpen och - FAAAAN också!


På håll syns inget men i närbild! Rullad VC17 har trängt in under tejpen. Som var fasttryckt två gånger med tummen för att det skulle vara tätt. Åkte till (samma) färgaffär. Men Jonas är för trevlig och jag är för snäll och vi hade ganska kul så det blev ingen utskällning. Jag köpte en rulle TESA precision, dom hade kommit för nån vecka sen. Tejpade en ny vattenlinje 5 mm över den gamla (på frihand - lite svajigt men nu vill jag segla). Rullade lite färg över glipan. Nu blev linjen skarp som den ska va!


Polering med 1000-papper återstår - sen i spat.
Precision överst och den kassa underst. Tejp som tejp? Det var nog tummen det var fel på!

1 kommentar:

  1. Är det något man lärt sig under alla projekt, så är det att bakslag kommer med jämna mellanrum, och dom man inte är beredd på är dom som svider värst... Man lär sig....

    SvaraRadera