torsdag 22 oktober 2015

Stilstudie Z31

Här kommer en vidoefilm från Byxelkroken 2015. Jag seglade ombord på Dynamic 35 Existens. Hela skärgårdssträckan in från Blackan ca 15 NM hade vi sällskap med Z31 Umsepuffen. Förstås frustrerande för oss med mätetalet SRS 1,306 jämfört med Umsepuffens 1,228. Deras 83 kvm blå länsgennaker var väldigt effektiv. Vår stora vita gennaker på Existens är också den på 83 kvm men vi hade svårt att hålla trycket. Läns med gennakerbåt är en svår bog.

Jag passade på att filma alldeles innan vi gick in mellan Idö och Krokö när vi körde zig-zag om varandra. Filmen är filmad med LUMIX kamera i .mp4 format och mixad i MovieMaker. Efter att ha lyckats klipp ihop mina videosnuttar tagna med paddan under Byxelkroken (utlagd på FB) var steget till använda MovieMaker inte alls långt. Det svåraste var faktiskt att hitta hur jag skulle få sista bilden att tona ut i svart. Klippet är nästan 2 min.


Umsepuffen seglade i grupp 4 och blev 6:a på lördagen och på 2ndra plats på söndagen. Sammanräknat på 4:de plats.

1 kommentar:

  1. Det ska bli riktigt intressant att se den modifierade varianten.
    Mvh Joakim

    SvaraRadera